בעבר קופסאות קרטון, כמו גם כל אריזה אחרת, היו כמעט ללא כל סממן או עיצוב
כלשהוא. השימוש בהן היה אך ורק בשביל לשמור את המוצר עד להגעתו ליעד, וההשקעה
הייתה אך ורק במוצר אותו אורזים, ללא כל חשיבות למראה האריזה. היום כבר ברור
שחצי מעבודת השיווק נמצאת באריזה. צריך שהיא תהיה מעוצבת ומכירתית. קופסאות
קרטון מעוצבות תומכות במערך השיווקי של העסק והן מאפשרות גם למשוך את תשומת
ליבם של הלקוחות וגם לאפשר להם ליצור קשר באמצעים שונים המפורסמים על גבי
האריזה.
יש אין ספור שימושים לקופסאות, הנה כמה מהם:
אריזות מעוצבות אינן שאלה של חיבור בין צבע, תמונה וטקסט בלבד, אלא מצריכות
מחשבה והבנה שיווקית גבוהה, תוך חיבור בין עקרונות העיצוב התעשייתי לידע רחב
בעולם השיווק והיכרות עם שוק תחרותי. לכל פרט- החל מתצורת האריזה וצבעה וכלה
בטקסט השיווקי המופיע עליה, משמעות בתהליך המכירה. לפני תחילת תהליך העיצוב יש
לתת את הדעת על קהל היעד והאמירה אותה מעוניין היזם להביא ואת אלה להביא לידי
ביטוי בתהליך עיצוב האריזה.
תכנון האריזה מביא בחשבון את חוזק האריזה ועמידותה כנגד המוצר, בתנאים שונים,
בניהם תובלה ושינוע כמו גם אורך חיי המדף. אריזות קרטון מתאפיינות בקיפולים
מדויקים המאפשרים גמישות עיצובית ויצירת מבחר אריזות
מעוצבות, וזאת לצד אפשרויות הטבעה והדפסה האחראיות על מיתוג המוצר ברמה גבוהה
ותוך חשיבה שיווקית.
קיימים לא מעט מפעלים בישראל המציעים תהליכים של ייצור אריזות קרטון בפסי
ייצור המוניים. בבחירה של ספק לאריזות קרטון חשוב לבחור בספק שמציע מעבר
ליכולות הייצור- ומלווה את שירותיו ועבודתו במיתוג ושיווק ובעל היכולת ליישם
את האמירה השיווקית על גבי כל סוגי האריזות. גם כאשר הלקוח מגיע עם רעיון
עיצובי שעל פניו נראה מוגמר, נדרשת התערבות והתאמה של מעצב לצורך התאמה
לאריזה, התייחסות לשילובי צבע, גודל טקסט ותמונה ועיצוב סופי של האריזה.