אריזות מעוצבות

 
אריזות מעוצבות אינן שאלה של חיבור בין צבע, תמונה וטקסט בלבד, אלא מצריכות מחשבה והבנה שיווקית גבוהה, תוך חיבור בין עקרונות העיצוב התעשייתי לידע רחב בעולם השיווק והיכרות עם שוק תחרותי. לכל פרט- החל מתצורת האריזה וצבעה וכלה בטקסט השיווקי המופיע עליה, משמעות בתהליך המכירה. לפני תחילת תהליך העיצוב יש לתת את הדעת על קהל היעד והאמירה אותה מעוניין היזם להביא ואת אלה להביא לידי ביטוי בתהליך עיצוב האריזה.

תכנון האריזה מביא בחשבון את חוזק האריזה ועמידותה כנגד המוצר, בתנאים שונים, בניהם תובלה ושינוע כמו גם אורך חיי המדף. אריזות קרטון מתאפיינות בקיפולים מדויקים המאפשרים גמישות עיצובית ויצירת מבחר אריזות מעוצבות, וזאת לצד אפשרויות הטבעה והדפסה האחראיות על מיתוג המוצר ברמה גבוהה ותוך חשיבה שיווקית.

קיימים לא מעט מפעלים בישראל המציעים תהליכים של ייצור אריזות קרטון בפסי ייצור המוניים. בבחירה של ספק לאריזות קרטון חשוב לבחור בספק שמציע מעבר ליכולות הייצור- ומלווה את שירותיו ועבודתו במיתוג ושיווק ובעל היכולת ליישם את האמירה השיווקית על גבי כל סוגי האריזות. גם כאשר הלקוח מגיע עם רעיון עיצובי שעל פניו נראה מוגמר, נדרשת התערבות והתאמה של מעצב לצורך התאמה לאריזה, התייחסות לשילובי צבע, גודל טקסט ותמונה ועיצוב סופי של האריזה.
 

חשיבות האריזה

 
 
כל יזם ויצרן מגיע לשלב בו פס הייצור הקפדני בו השקיע הותיר ברשותו מאות ואלפי מוצרים (ולעתים פחות מכך בפסיי יצור ממוקדים ואישיים) בהם השקיע חשיבה, עשייה ומשאבים, ומגיע השלב בו יש צורך להנגיש את המוצר ללקוחות הפוטנציאלים, הן באמצעות רכישה מכוונת באתרי האינטרנט והן באמצעות הצגתו ברשתות השיווק והחנויות השונות, בעזרת אריזות מעוצבות.

אריזת המוצר חשובה מאין כמותה לתהליך השיווק, המיתוג והמכירה ומהווה חלק בלתי נפרד מאלה. מטבע הדברים, גם המוצר האיכותי ביותר ובעל הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר ילך לאיבוד ולא יזכה להצלחה ללא מארז מתאים שיבטיח את שימור המוצר, עמידותו והצגתו בצורה ראויה לקהל הלקוחות המתאים. בין אם מדובר בבושם, בשמן זית, בממתק או בצעצוע- לאריזה ישנה חשיבות והשפעה על הצרכן.
 
אריזות מעוצבות
 

תהליך הרכישה של מוצרי צריכה - נתונים

 
מעל 80% מן הצרכנים מעידים כי את ההחלטה הסופית על רכישת המוצר הם מקבלים ברשתות השיווק ובחנויות עצמן, אל מול המדף כאשר העין בוחנת את המוצרים השונים. פחות משתי שניות יקדיש הצרכן למוצר בטרם יבחר אם לדלג ולהמשיך הלאה או להעביר אותו אל עגלת הקניות, מה שמחייב את היצרן להגשה מעוררת עניין ומושכת שתמשוך את הלב ואת העין ותבטיח את תשומת לבו של הצרכן.

לחברת לחוביץ- עיצוב וייצור אריזות, פתרונות מגוונים לשלל מוצרים וספקים, יכולת להתאמה אישית על פי צרכי הלקוח ושמירה על סטנדרטים מחמירים של ייצור ואיכות בלתי מתפשרת.